fredag 27 december 2013

Julens


Ledighet och allt sånt. Fast idag har jag faktiskt jobbat lite. Att vara ledig vid den här tiden på året är lite svårare än på sommaren. Dagarna kommer och går. Är över innan man har hunnit blinka. Skönt på ett sätt, lite frusterade på ett annat. Vädret gör sitt till. 

Julaftons segaste: Min mors lakritskolor. 
Bästa klappen: En rulle gaffatejp, en ny resväska samt en liten go högtalare. 
Finaste julhälsningen: Blev jag glad och varm av. 
Bästa jullåten: Blue Christsmas med Bright Eyes. Men även Mauros julskiva går varm sedan förra året. Av någon anledning lyssnar jag alltid på Rufus Wainwrights album What a world också. 
Bästa grymma: Över 16 000 personer samlades mot rasism i Kärrtorp. Över 3000 i Göteborg. Ger hopp om framtiden i en tid som tycks gå bakåt. 
Julklappsböcker jag fick: Peter Törnqvist - I dikesfaunan och Tove Janssons Småtrollen och den stora översvämmningen. 
Julklappsböcker jag gav: Anna Höglunds Om detta talar man endast med kaniner om + Nanna Johanssons Hur man botar en feminist. 
Ledighetens irr: Att jag får svårt att somna när jag går från intentiv jobbperiod till ledighet, vilket gör att jag sover för länge på dagarna osv. 
Julens längt: Stockholm, Berlin och värme. Bland annat. 
Årets välgörenhet: Vi var över 40 författare som gick samman för att skriva en julsaga till Musikhjälpen. Den drog in 17 400 kronor till tjejers rätt att överleva sin graviditet. 




 
                    Tid att läsa. Äntligen Gansters. På tiden. 

                    Årets julgran hos mamma på Brännö. 

         På julen måste naglarna också vara pyntade så klart. 

Juldagens promenad gick upp till Masthuggskyrkan. Finaste utsikten i stan. 



Slänger med en bild från Stockholm också pga längt. Så här fint var det senast. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar