söndag 12 juni 2011

Gårdsfest och middagsgäst

Gårdsbandet. Om man tittar riktigt noga ser man Finn som spelar percussion med Hellström annars. Och en gång i tiden var han med i radioprogrammet Frank i P3 som jag jobbade med då och spelade på sina tänder. Men igår höll han sig till trummor vad jag kunde se. Fast han är utstyrd till pirat på bilden då festen präglades av något slags pirattema. Min teori är att det främst var en förevändning för män att få ha kajal och bandana.


Igår var jag på gårdsfest i Masthugget. Trevliga band spelade, det var knökat och en allmänt uppsluppen sommarstämning. Only in Gbg I tell you. Roliga människor och kändistätt. Alltså då snackar vi Göteborgskändisar. Inget jäkla Stureplan. Det var näst intill bländande ljust på himlen över Masthuggskyrkan när jag lämnade.
I fredags var A här på middag. Hon hade med sig plockmat, vin och blommor. Så nu står en vas med fina rosa gerbera (I think?) på mitt  köksbord. Inte var dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar