tisdag 30 september 2014

Ute ur bokmässebubblan

Bokmässan är över för den här gången. Nu sitter jag på mitt rum på JMG och kompetensutvecklar mig själv med att lyssna igenom en massa radioreportage och dokumentärer som jag inte har hunnit ta mig an den senaste tiden. Bokmässan är som en torktumlare, bara att hålla i sig och åka med till dess att man spottas ut lite skrynkligare men förhoppningsvis stärkt och påfylld med energi och bra litteratur. 


Panelsamtal i Publicistklubbens regi på  invingingskvällens Pressnatta. I panelen där framme syns Patrik Lundberg, Kajsa Ekis Ekman, Lawen Mohtadi och Bo-Göran Bodin. Längst till höger står jag. Bild: Aldijana Talic.

I år var hade jag bara journalistiska uppdrag eftersom jag inte är aktuell med någon ny bok. Jag skrev ett par texter för Göteborgs-Posten samt modererade ett panelsamtal med Bo-Göran Bodin, Kajsa Ekis Ekman, Lawen Mohtadi och Patrik Lundberg på invigningskvällen. Samtalet hade rubriken "När journalistisk blir litteratur". 




Jag höll även i ett montersamtal med Bo-Göran Bodin om Saudivapen som han har skrivit tillsammans med Daniel Öhman. Jag Recenserade boken för GP i slutet av augusti.

Uppdaterat: Här hittar man förresten en väldigt rolig bild på mig från invigningsfesten.  Åtminstone tycker jag att rubriken är underhållande. Men jag får i alla fall prata lite litteratur när GT/Expressen fångar mig i vimlet.  

Själv har jag svårt för att köpa böcker på mässan eftersom jag behöver lugn och ro, men lyckades åtminstone lägga vantarna på Klas Östergrens "Twist", Pontus Lundkvists "Du som välte pinnen" och Liv Strömquists "Kunskapens frukt". Skulle även ha köpt Gabriel Byströms Tystnadens triumf, men det rann lite ut i sanden för den här gången. Den står överst på listan.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar